Manipulační poplatek
Povinnosťou zákazníka je podľa § 2118 zákona č. 89/2012 Zz zásielku zaplatiť, v praxi to znamená, že pokiaľ je zásielka poslaná na dobierku, tak tiež zároveň prevziať. V prípade, že zákazník zásielku nezaplatí (neprevezme), porušuje tak kúpnu zmluvu a tým aj vyššie uvedený zákon.
Vďaka neprezatej zásielke eshopu vznikajú:
- Fyzické náklady na kompletizáciu a zabalenie balíka, ktoré obchodník reálne platí
- Mrhanie prírodnými zdrojmi ako je energia, obalové materiály a čas ľudí
- Náklady na poštovné, tieto náklady Eshop reálne platí, veľa ľudí si myslí, že eshop posiela zásielku ZADARMO, obchodník posiela balíček na
- Náklade vzniku kúpnej zmluvy podľa § 2118 zákona č. 89/2012 Zb av dobrej viere predpokladá, že ju zákazník prevezme.
- Obchodník tak nemá možnosť si vopred prečítať recenzie na morálku zákazníka na to, či preberá alebo nie a tým je v značnej nevýhode a riskuje, že narazí na nepreberačov. Obchodník riskuje rozbitie, stratenie balíka pri ceste späť
- Pri neprevzatí musí obchodník zásielku rozbaliť, skontrolovať, zaskladniť a obalový materiál vyhodiť
- Stornovať faktúru v účtovníctve
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Pridať komentár